Vítězové soutěžních sekcí Ostrava Kamera Oko 11

Letošní ročník Ostrava Kamera Oko s sebou přinesl řadu inovativních přístupů – dramaturgická selekce byla svěřena do rukou pěti kurátorů, prostor byl vedle tradičního vnímání filmové estetiky otevřen také experimentálnímu pojetí filmu a pohyblivého obrazu, stejně jako otázce významu kamery v dnešní mediálně rychle se proměňující době. Promítnuto bylo 45 celovečerních i krátkometrážních filmů, při speciálním audiovizuálním večeru STORY se zároveň představilo 6 výrazných audiovizuálních projektů ze zahraničí.


Celkem bylo v soutěžní sekci nazvané Oficiální výběr prezentováno šest snímků. Porota Oficiálního výběru v tomto roce sestávala z laureáta ceny Jindřicha Chalupeckého roku 2017 – vizuálního umělce Martina Kohouta, francouzské kameramanky Adèle Perrin a slovenské absolventky Kameramanské tvorby na VŠMU Radky Šišulákové. Cenu Grand Prix získal snímek Transnistra (rež. Anna Eborn, kam. Virginie Surdej). Porota se k ocenění filmu vyjádřila následovně: “The movie we have chosen to award the grand prix of Kamera Oko 2019 seduced us from the first shot and brought us close to its characters and made us part of their journey growing up. We would like to highlight the cinematographer's masterful way of bringing fragility and beauty into the film; yet, without creating imagery for effect by allowing sensible imperfections to be part of the footage, which made the experience immersive. We would like to also point out the way this film is uniting the tools of both documentary and fiction filmmaking.”

 

Ceny byly vyhlášeny dne 28. 9. u příležitosti slavnostního zakončení v site-specific prostoru instalace Galerie PLATO, kde také následně proběhla projekce živé animace Taran trojice tvůrců – David Šmitmajer, Jiří Rouš a František Týmal.

V porotě Krátkometrážní soutěže zasedla belgická vizuální a hudební umělkyně Shazzula, polský hudební skladatel Dominik Strycharski a vědec, aktivista a spoluautor filmu Symfonia Fabryki Ursus – Igor Stokfiszewski. Cenu za nejlepší kameru si v této sekci odnesl kameraman Tomáš Šťastný se snímkem Inimical, rozhodnutí porotců reflektovalo především experimentální hodnotu snímku. Zvláštní cenu poroty následně získal Tomáš Frkal a jeho film Cukr.

© 2009 - 2021 Kamera Oko | webdesign: rostanetek.cz | admin